Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2014 | Original Paper | Uitgave 2/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2014

Comparative Efficacy of LEAP, TEACCH and Non-Model-Specific Special Education Programs for Preschoolers with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2014
Auteurs:
Brian A. Boyd, Kara Hume, Matthew T. McBee, Michael Alessandri, Anibal Gutierrez, LeAnne Johnson, Laurie Sperry, Samuel L. Odom
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-013-1877-9) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

LEAP and TEACCH represent two comprehensive treatment models (CTMs) that have been widely used across several decades to educate young children with autism spectrum disorders. The purpose of this quasi-experimental study was to compare high fidelity LEAP (n = 22) and TEACCH (n = 25) classrooms to each other and a control condition (n = 28), in which teachers in high quality special education programs used non-model-specific practices. A total of 198 children were included in data analysis. Across conditions, children’s performances improved over time. This study raises issues of the replication of effects for CTMs, and whether having access to a high quality special education program is as beneficial as access to a specific CTM.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOC 34 kb)
10803_2013_1877_MOESM1_ESM.doc
Supplementary material 2 (DOC 98 kb)
10803_2013_1877_MOESM2_ESM.doc
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2014 Naar de uitgave