Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2017 | Brief Report | Uitgave 4/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2017

Brief Report: Clustered Forward Chaining with Embedded Mastery Probes to Teach Recipe Following

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2017
Auteurs:
Kate T. Chazin, Danielle N. Bartelmay, Joseph M. Lambert, Nealetta J. Houchins-Juárez

Abstract

This study evaluated the effectiveness of a clustered forward chaining (CFC) procedure to teach a 23-year-old male with autism to follow written recipes. CFC incorporates elements of forward chaining (FC) and total task chaining (TTC) by teaching a small number of steps (i.e., units) using TTC, introducing new units sequentially (akin to FC), and prompting through untrained steps. Results indicated that CFC was effective for teaching the participant to follow written recipes. Results maintained with therapist support for 3–5 weeks for all recipes, and maintained when therapist support was removed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2017 Naar de uitgave