Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

31-01-2017 | Brief Report | Uitgave 4/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2017

Brief Report: Testing the Impairment of Initiation Processes Hypothesis in Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2017
Auteurs:
Joana C. Carmo, Elsa Duarte, Cristiane Souza, Sandra Pinho, Carlos N. Filipe

Abstract

In the present study we aim at providing further evidences for the validity of an initiation processes impairment in autism spectrum disorder (ASD). We applied different verbal fluency tasks designed to decrease or enhance this limitation. A group of high-functioning individuals with ASD and a group of typically developed individuals matched for -age, -IQ and -education, were tested in three verbal fluency tasks. In task 1, we replicated previous findings of an initiation impairment. In tasks 2 and 3, with simple manipulations, we observed that the differences between the groups were respectively eliminated or enhanced. We have not only provided further evidence of impairments in the initiation of a response, but we remarkably show how to circumvent them.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2017 Naar de uitgave