Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2014 | Original Paper | Uitgave 4/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2014

Use of a Peer Support Intervention for Promoting Academic Engagement of Students with Autism in General Education Settings

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2014
Auteurs:
Erin E. McCurdy, Christine L. Cole

Abstract

Students with autism spectrum disorder (ASD) have been shown to benefit from being educated in general education classrooms that provide interactions with typically developing peers. However, behaviors exhibited by students with ASD frequently lead to their return to segregated special education settings. Evidence-based interventions that are both cost-efficient and easy to use in general education settings are needed. The purpose of this study was to evaluate the effects of a simple peer support intervention on the minor disruptive, off-task behaviors of three elementary students with high-functioning ASD in three different general education classrooms. Results indicated the peer support intervention was effective in reducing the off-task behaviors of the students with ASD in these inclusion settings. Practical implications and directions for future research are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2014 Naar de uitgave