Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

27-02-2017 | Original Paper | Uitgave 5/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2017

A Relationship Between Early Language Skills and Adult Autistic-Like Traits: Evidence from a Longitudinal Population-Based Study

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2017
Auteurs:
Rebecca Armstrong, Andrew J. O. Whitehouse, James G. Scott, David A. Copland, Katie L. McMahon, Sophie Fleming, Wendy Arnott
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-016-3014-z) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

The current study examined the relationship between early language ability and autistic-like traits in adulthood, utilising data from 644 participants from a longitudinal study of the general population. Language performance at 2 years was measured with the Language Development Survey (LDS), and at 20 years the participants completed the Autism-Spectrum Quotient (AQ). Vocabulary size at 2 years was negatively associated with Total AQ score, as well as scores on the Communication, and Social Skills subscales. Adults who had been late talkers were also more likely to have ‘high’ scores on the Communication subscale. This is the first study to show an association between early language ability and autistic-like traits in adulthood.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL houdt u eenvoudig en efficiënt uw vak bij. Met een online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, tijdschriften en online nascholing. Denk hierbij aan e-learnings en web-tv's. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 16 KB)
10803_2016_3014_MOESM1_ESM.docx
Supplementary material 2 (DOCX 24 KB)
10803_2016_3014_MOESM2_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2017Naar de uitgave