Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

24-02-2017 | Original Paper | Uitgave 5/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2017

A Meta-Analysis of Single-Subject Research on Behavioral Momentum to Enhance Success in Students with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2017
Auteurs:
Richard J. Cowan, Leah Abel, Lindsay Candel

Abstract

We conducted a meta-analysis of single-subject research studies investigating the effectiveness of antecedent strategies grounded in behavioral momentum for improving compliance and on-task performance for students with autism. First, we assessed the research rigor of those studies meeting our inclusionary criteria. Next, in order to apply a universal metric to help determine the effectiveness of this category of antecedent strategies investigated via single-subject research methods, we calculated effect sizes via omnibus improvement rate differences (IRDs). Outcomes provide additional support for behavioral momentum, especially interventions incorporating the high-probability command sequence. Implications for research and practice are discussed, including the consideration of how single-subject research is systematically reviewed to assess the rigor of studies and assist in determining overall intervention effectiveness .

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2017Naar de uitgave