Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

24-02-2017 | Original Paper | Uitgave 5/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2017

A Meta-Analysis of Single-Subject Research on Behavioral Momentum to Enhance Success in Students with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2017
Auteurs:
Richard J. Cowan, Leah Abel, Lindsay Candel

Abstract

We conducted a meta-analysis of single-subject research studies investigating the effectiveness of antecedent strategies grounded in behavioral momentum for improving compliance and on-task performance for students with autism. First, we assessed the research rigor of those studies meeting our inclusionary criteria. Next, in order to apply a universal metric to help determine the effectiveness of this category of antecedent strategies investigated via single-subject research methods, we calculated effect sizes via omnibus improvement rate differences (IRDs). Outcomes provide additional support for behavioral momentum, especially interventions incorporating the high-probability command sequence. Implications for research and practice are discussed, including the consideration of how single-subject research is systematically reviewed to assess the rigor of studies and assist in determining overall intervention effectiveness .

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2017 Naar de uitgave