Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

19-02-2019 | OriginalPaper | Uitgave 5/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2019

A Novel Approach to Dysmorphology to Enhance the Phenotypic Classification of Autism Spectrum Disorder in the Study to Explore Early Development

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2019
Auteurs:
Stuart K. Shapira, Lin H. Tian, Arthur S. Aylsworth, Ellen R. Elias, Julie E. Hoover-Fong, Naomi J. L. Meeks, Margaret C. Souders, Anne C.-H. Tsai, Elaine H. Zackai, Aimee A. Alexander, Marshalyn Yeargin-Allsopp, Laura A. Schieve
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

The presence of multiple dysmorphic features in some children with autism spectrum disorder (ASD) might identify distinct ASD phenotypes and serve as potential markers for understanding causes and prognoses. To evaluate dysmorphology in ASD, children aged 3–6 years with ASD and non-ASD population controls (POP) from the Study to Explore Early Development were evaluated using a novel, systematic dysmorphology review approach. Separate analyses were conducted for non-Hispanic White, non-Hispanic Black, and Hispanic children. In each racial/ethnic group, ~ 17% of ASD cases were Dysmorphic compared with ~ 5% of POP controls. The ASD–POP differential was not explained by known genetic disorders or birth defects. In future epidemiologic studies, subgrouping ASD cases as Dysmorphic vs. Non-dysmorphic might help delineate risk factors for ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2019 Naar de uitgave