Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2008 | Uitgave 2/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2008

Use of a Teacher Nomination Strategy to Screen for Autism Spectrum Disorders in General Education Classrooms: A Pilot Study

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2008
Auteurs:
Susan L. Hepburn, Carolyn DiGuiseppi, Steven Rosenberg, Kristina Kaparich, Cordelia Robinson, Lisa Miller

Abstract

Given a rising prevalence of autism spectrum disorders (ASD), this project aimed to develop and pilot test various teacher nomination strategies to identify children at risk for ASD in a timely, reliable, cost-effective manner. Sixty participating elementary school teachers evaluated 1323 children in total. Each teacher nominated students who most fit a description of ASD-associated characteristics, and completed the Autism Syndrome Screening Questionnaire (ASSQ) on every child in the classroom. The proportion of overall agreement between teacher nomination and ASSQ was 93–95%, depending upon the nomination parameters. Nomination required 15 min per class versus 3.5–5.5 h per class for the ASSQ. These results support the need for further study of teacher nomination strategies to identify children at risk for ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2008 Naar de uitgave

Letter to the Editor

Autism and Coeliac Disease