Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2008 | Brief Report | Uitgave 2/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2008

Brief Report: Emerging Services for Children with Autism Spectrum Disorders in Hong Kong (1960–2004)

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2008
Auteurs:
Virginia C. N. Wong, Stella L. H. Hui

Abstract

Early identification of autistic features in any child is important because there is potential for improvement by means of interventional, educational, or rehabilitative programs. Appropriate diagnosis of autism requires a dual-level approach—routine developmental surveillance and screening, and diagnosis and evaluation of autism. The historical emergence of a model of services for children with autism in Hong Kong arose because of increasing awareness, increasing prevalence, and pressure from parents and support groups. The university-based Autism Research Program at the University of Hong Kong serves as an example of an integrated center for research, teaching, and training in autism. The period from 1960 to 2004 is reviewed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2008 Naar de uitgave

Letter to the Editor

Autism and Coeliac Disease