Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2008 | Brief Report | Uitgave 2/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2008

Enhancing the Conversation Skills of a Boy with Asperger’s Disorder through Social Stories™ and Video Modeling

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2008
Auteur:
Dorothy Scattone

Abstract

This study combined Social Stories with video modeling in an effort to enhance the conversation skills of a boy with Asperger’s Disorder. Treatment consisted of two components: (a) observation of video taped Social Stories that included two adults modeling targeted conversational skills and (b) 5-min social interactions. A multiple baseline design across behaviors was used to evaluate the intervention and an increase in 2 out of 3 targeted conversation skills occurred. In addition, generalized behavior changes were observed. These findings provide support for including Social Stories as part of a video treatment package in teaching complex social interaction behaviors to young children with Asperger’s Disorder.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2008 Naar de uitgave