Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2008 | Brief Report | Uitgave 2/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2008

Enhancing the Conversation Skills of a Boy with Asperger’s Disorder through Social Stories™ and Video Modeling

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2008
Auteur:
Dorothy Scattone

Abstract

This study combined Social Stories with video modeling in an effort to enhance the conversation skills of a boy with Asperger’s Disorder. Treatment consisted of two components: (a) observation of video taped Social Stories that included two adults modeling targeted conversational skills and (b) 5-min social interactions. A multiple baseline design across behaviors was used to evaluate the intervention and an increase in 2 out of 3 targeted conversation skills occurred. In addition, generalized behavior changes were observed. These findings provide support for including Social Stories as part of a video treatment package in teaching complex social interaction behaviors to young children with Asperger’s Disorder.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2008 Naar de uitgave