Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2008 | Uitgave 2/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2008

A New Computerised Advanced Theory of Mind Measure for Children with Asperger Syndrome: The ATOMIC

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2008
Auteurs:
Renae B. Beaumont, Kate Sofronoff

Abstract

This study examined the ability of children with Asperger Syndrome (AS) to attribute mental states to characters in a new computerised, advanced theory of mind measure: The Animated Theory of Mind Inventory for Children (ATOMIC). Results showed that children with AS matched on IQ, verbal comprehension, age and gender performed equivalently on central coherence questions, but more poorly on the theory of mind questions compared with controls. A significant relationship was found between performance on ATOMIC and accuracy of mental state explanations provided on (Happé’s, Journal of Autism and Developmental Disorders, 24, 129–154, 1994) Strange Stories Task, supporting the validity of the new measure. Limitations of the study and suggestions for future research are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2008 Naar de uitgave