Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

03-07-2018 | Original Paper | Uitgave 11/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2018

Training Physical Therapists in Early ASD Screening

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2018
Auteurs:
Ayelet Ben-Sasson, Osnat Atun-Einy, Gal Yahav-Jonas, Shimona Lev-On, Tali Gev
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-018-3668-9) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Physical therapists (PTs) are often one of the first professionals to evaluate children at risk. To examine the effect of an early screening training on pediatric PTs’: (1) knowledge of autism spectrum disorder (ASD), (2) clinical self-efficacy, and (3) identification of markers. Twenty-six PTs participated in a 2-day “Early ASD Screening” workshop. The ASD Knowledge and Self-Efficacy Questionnaire, and video case study analysis were completed pre- and post-training. Changes following training were significant for ASD knowledge related to etiology and learning performance, early signs, risk factors, and clinical self-efficacy. Rating the videoed case study after the training, was significantly more accurate than it was before. Training PTs is important for enhancing early identification of ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2018 Naar de uitgave