Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

12-06-2018 | Original Paper | Uitgave 11/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2018

A Longitudinal Study of Children Diagnosed with Autism Spectrum Disorder Before Age Three: School Services at Three Points Time for Three Levels of Outcome Disability

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2018
Auteurs:
Patricia O. Towle, Karyn Vacanti-Shova, Ann Higgins-D’Alessandro, Ashley Ausikaitis, Caitlyn Reynolds

Abstract

This study follows 70 children determined to have Autism Spectrum Disorder (ASD) before age three (Time 1). Parents filled out questionnaires and standardized measures about their child when he/she was school-aged (Time 2), including information about their children’s preschool, kindergarten, and grade school educational settings. At Time 2, the researchers placed children in three diagnostic groups of No ASD, ASD-Higher Functioning, and ASD-Lower Functioning. Retrospective results showed that most children were receiving intensive services at the preschool level. In kindergarten, there was some divergence among the three groups, with more intensive services continuing for the ASD groups. At school age, classroom placement and services reflected service patterns that were consistent with these three levels of disability.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2018 Naar de uitgave