Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

26-08-2020 | Original Paper | Uitgave 6/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2021

The Development and Preliminary Psychometric Evaluation of the Theory of Mind Inventory: Self Report—Adult (ToMI:SR-Adult)

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2021
Auteurs:
Tiffany L. Hutchins, Laura Lewis, Patricia A. Prelock, Ashley Brien
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This study describes the development and psychometric evaluation of a new self-report measure of social cognition: the Theory of Mind Inventory:Self-report-Adult (ToMI:SR-Adult). Adults with autism (or a suspicion of autism; n = 111) and typically developing adults (n = 109) completed a demographic questionnaire and the ToMI:SR-Adult online. Both quantitative and qualitative self-reports of one’s own theory of mind functioning were collected. The ToMI:SR-Adult performed well under all examinations of reliability and validity (internal consistency, accuracy of classification, contrasting-groups). The qualitative data confirmed impressions of validity and revealed that the adults in our sample had high levels of self-insight regarding their own theory of mind. The ToMI:SR-Adult is offered as a promising research and clinical tool for the assessment of social cognition in adults.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2021 Naar de uitgave