Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

18-11-2019 | Original Paper | Uitgave 3/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2020

The Adapted ADOS: A New Module Set for the Assessment of Minimally Verbal Adolescents and Adults

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2020
Auteurs:
Vanessa H. Bal, Melissa Maye, Emma Salzman, Marisela Huerta, Lauren Pepa, Susan Risi, Catherine Lord
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Few measures are appropriate to assess autism symptoms in minimally verbal adolescents and adults. The Autism Diagnostic Observation Schedule, 2nd Edition (ADOS-2, Lord et al., in Autism diagnostic observation schedule–2nd edition (ADOS-2). Western Psychological Services, Los Angeles, 2012) Modules 1 and 2 were designed and validated with children whose spoken language ranges from few- to- no words to phrase speech. This study describes the development and initial validation of the Adapted-ADOS (A-ADOS), which includes tasks, materials and behavioral codes modified to be suitable for assessing older minimally verbal individuals. A-ADOS algorithms exhibit comparable sensitivity and improved specificity relative to ADOS-2 Modules 1 and 2. Although further validation is needed, the A-ADOS will facilitate research to further understanding of minimally verbal adults and symptom trajectories across the lifespan.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2020 Naar de uitgave