Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

15-11-2019 | Original Paper | Uitgave 3/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2020

Age Differences in Expression of Generalized and Social Anxiety Among Youth with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2020
Auteurs:
R. Enrique Varela, Randolph DuPont, Jodi L. Kamps, Carl F. Weems, Laura Niditch, Elliott A. Beaton, Gabriella Pucci
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This study examined differences in generalized and social anxiety symptoms across two age groups of children with autism spectrum disorder (ASD) while accounting for overall anxiety level, gender, and intellectual functioning. Older children (12–18 years) expressed more overall and social anxiety symptoms than younger children (6–11 years), and social anxiety symptoms were predominant in the older group. Younger children expressed more generalized anxiety symptoms than the older youth, and there was a trend for generalized anxiety symptoms to be more dominant in the younger group. Findings are consistent with theory of differential expression of specific anxiety symptoms across different ages seen with typically developing children, yet social evaluative concerns may be even stronger for adolescents with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2020 Naar de uitgave