Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2007 | Original Paper | Uitgave 8/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2007

Teaching the Imitation and Spontaneous Use of Descriptive Gestures in Young Children with Autism Using a Naturalistic Behavioral Intervention

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2007
Auteurs:
Brooke Ingersoll, Elizabeth Lewis, Emily Kroman

Abstract

Children with autism exhibit deficits in the imitation and spontaneous use of descriptive gestures. Reciprocal Imitation Training (RIT), a naturalistic imitation intervention, has ben shown to increase object imitation skills in young children with autism. A single-subject, multiple-baseline design acroess five young children with autism was used to determine whether RIT could be adapted to target the imitation of descriptive gestures. All participants increased their imitation of gestures in the treatment setting and on a structured imitation assessment. Gains generalized to a novel therapist, setting, and materials and maintained at a 1-month follow-up. Three participants also increased their spontaneous use of descriptive gestures. These results provide support for the effectiveness of a naturalistic intervention for teaching gesture imitation.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2007 Naar de uitgave