Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2007 | Original Paper | Uitgave 8/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2007

Communicative Competence and Metalinguistic Ability: Performance by Children and Adults with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2007
Auteurs:
Fiona M. Lewis, Bruce E. Murdoch, Gail C. Woodyatt

Abstract

The Test of Language Competence-Expanded Edition (TLC-E) was administered to children and adults with a diagnosis of autism spectrum disorder (ASD). Relative to controls, those with ASD were less competent on a range of TLC-E tasks. No differences were found for either child or adult ASD groups on any of the TLC-E measures when re-classified as Asperger syndrome (AS) and high functioning autism (HFA) using DSM-IV language criterion. Hierarchical cluster analyses of individuals with ASD identified subgroups within the spectrum. The use of developmental language history as an identifying marker in autism is questioned. The findings suggest that comprehensive language assessments on individuals with ASD can provide clinically relevant information regarding the heterogeneity of language skills within the autistic spectrum.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2007 Naar de uitgave