Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

31-05-2018 | Original Paper | Uitgave 10/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2018

Statistical Learning is Associated with Autism Symptoms and Verbal Abilities in Young Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2018
Auteurs:
Rebecca M. Jones, Thaddeus Tarpey, Amarelle Hamo, Caroline Carberry, Gijs Brouwer, Catherine Lord
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-018-3625-7) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Statistical learning-extracting regularities in the environment-may underlie complex social behavior. 124 children, 56 with autism and 68 typically developing, ages 2–8 years, completed a novel visual statistical learning task on an iPad. Averaged together, children with autism demonstrated less learning on the task compared to typically developing children. However, multivariate classification analyses characterized individual behavior patterns, and demonstrated a subset of children with autism had similar learning patterns to typically developing children and that subset of children had less severe autism symptoms. Therefore, statistically averaging data resulted in missing critical heterogeneity. Variability in statistical learning may help to understand differences in autism symptoms across individuals and could be used to tailor and inform treatment decisions.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (PDF 83 KB)
10803_2018_3625_MOESM1_ESM.pdf
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2018 Naar de uitgave