Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

09-01-2018 | S.I. : Parenting Children with ASD | Uitgave 4/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2018

Social Support as Mediator and Moderator of the Relationship Between Parenting Stress and Life Satisfaction Among the Chinese Parents of Children with ASD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2018
Auteurs:
Ming-Hui Lu, Guang-Hai Wang, Hao Lei, Meng-Liang Shi, Rui Zhu, Fan Jiang

Abstract

Although numerous studies have demonstrated that social support affects a range of life experiences, few have examined its moderating and mediating effects. In the current study, 479 Chinese parents of children with ASD (aged 3–18 years) completed the surveys assessing parenting stress, social support and life satisfaction. Results indicated that parenting stress, social support and life satisfaction were significantly related. Moreover, social support both mediated and moderated the influence of parenting stress on life satisfaction. These findings imply that parenting stress and social support are critical indicators of life satisfaction and can serve as basic intervention strategies that promote life satisfaction among Chinese parents of children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2018 Naar de uitgave