Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

23-12-2017 | S.I. : Parenting Children with ASD | Uitgave 4/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2018

Examining the Links Between Challenging Behaviors in Youth with ASD and Parental Stress, Mental Health, and Involvement: Applying an Adaptation of the Family Stress Model to Families of Youth with ASD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2018
Auteurs:
Hillary K. Schiltz, Alana J. McVey, Brooke Magnus, Bridget K. Dolan, Kirsten S. Willar, Sheryl Pleiss, Jeffrey Karst, Audrey M. Carson, Christina Caiozzo, Elisabeth Vogt, Amy Vaughan Van Hecke

Abstract

Raising a child with autism spectrum disorder (ASD) poses unique challenges that may impact parents’ mental health and parenting experiences. The current study analyzed self-report data from 77 parents of youth with ASD. A serial multiple mediation model revealed that parenting stress (SIPA) and parental mental health (BAI and BDI-II) appears to be impacted by challenging adolescent behaviors (SSIS-PBs) and, in turn, affect parental involvement (PRQ), controlling for social skills (SSIS-SSs). Further, the study explored the malleability of parents’ mental health over the course of a social skills intervention, and provides modest evidence that parent depressive symptoms decline across intervention. This study illustrates the importance of considering the entire family system in research on youth with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2018 Naar de uitgave