Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

07-10-2017 | Original Paper | Uitgave 4/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2018

Teaching Parents Behavioral Strategies for Autism Spectrum Disorder (ASD): Effects on Stress, Strain, and Competence

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2018
Auteurs:
Suzannah Iadarola, Lynne Levato, Bryan Harrison, Tristram Smith, Luc Lecavalier, Cynthia Johnson, Naomi Swiezy, Karen Bearss, Lawrence Scahill
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-017-3339-2) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

We report on parent outcomes from a randomized clinical trial of parent training (PT) versus psychoeducation (PEP) in 180 children with autism spectrum disorder (ASD) and disruptive behavior. We compare the impact of PT and PEP on parent outcomes: Parenting Stress Index (PSI), Parent Sense of Competence (PSOC), and Caregiver Strain Questionnaire (CGSQ). Mixed-effects linear models evaluated differences at weeks 12 and 24, controlling for baseline scores. Parents in PT reported greater improvement than PEP on the PSOC (ES = 0.34), CGSQ (ES = 0.50), and difficult child subdomain of the PSI (ES = 0.44). This is the largest trial assessing PT in ASD on parent outcomes. PT reduces disruptive behavior in children, and improves parental competence while reducing parental stress and parental strain.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2018 Naar de uitgave