Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2007 | ORIGINAL PAPER | Uitgave 8/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2007

Slowing Down Presentation of Facial Movements and Vocal Sounds Enhances Facial Expression Recognition and Induces Facial–Vocal Imitation in Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2007
Auteurs:
Carole Tardif, France Lainé, Mélissa Rodriguez, Bruno Gepner

Abstract

This study examined the effects of slowing down presentation of facial expressions and their corresponding vocal sounds on facial expression recognition and facial and/or vocal imitation in children with autism. Twelve autistic children and twenty-four normal control children were presented with emotional and non-emotional facial expressions on CD-Rom, under audio or silent conditions, and under dynamic visual conditions (slowly, very slowly, at normal speed) plus a static control. Overall, children with autism showed lower performance in expression recognition and more induced facial–vocal imitation than controls. In the autistic group, facial expression recognition and induced facial–vocal imitation were significantly enhanced in slow conditions. Findings may give new perspectives for understanding and intervention for verbal and emotional perceptive and communicative impairments in autistic populations.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2007 Naar de uitgave