Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2007 | Original Paper | Uitgave 8/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2007

The Effects of Enhanced Milieu Teaching and a Voice Output Communication Aid on the Requesting of Three Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2007
Auteurs:
Melissa L. Olive, Berenice de la Cruz, Tonya N. Davis, Jeffrey M. Chan, Russell B. Lang, Mark F. O’Reilly, Sarah M. Dickson

Abstract

The purpose of this study was to evaluate the effects of enhanced milieu teaching when combined with a voice output communication aid on the requesting skills of three children with autism. The research design was a multiple probe across participants. All sessions were conducted during 5-min play sessions in the child’s classroom. All three children learned to use the voice output communication aid to request items during play. Additionally, all three children increased their total requesting during play.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2007 Naar de uitgave