Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

08-02-2018 | Original Paper | Uitgave 7/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2018

Sex-Differences in Children Referred for Assessment: An Exploratory Analysis of the Autism Mental Status Exam (AMSE)

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2018
Auteurs:
Roald A. Øien, Sara M. Vambheim, Logan Hart, Anders Nordahl-Hansen, Craig Erickson, Logan Wink, Martin R. Eisemann, Frederick Shic, Fred R. Volkmar, David Grodberg

Abstract

The autism mental status exam is an eight-item observational assessment that structures the way we observe and document signs and symptoms of ASD. Investigations of test performance indicate strong sensitivity and specificity using gold-standard assessment as reference standard. This study aims to explore potential sex differences in AMSE test performance and observations of 123 children referred for autism assessment. Results indicates more language deficits in females with ASD than in males with ASD and less sensory symptoms in females compared to males with ASD. The AMSE performance is similar in identifying ASD and non-ASD in females compared to males. Less disruptive behaviors in females, might cause a need for a bigger hit to other areas of development to raise concern.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2018 Naar de uitgave