Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2013 | Original Paper | Uitgave 7/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2013

Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) Participation Among College Students with an Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2013
Auteurs:
Xin Wei, Jennifer W. Yu, Paul Shattuck, Mary McCracken, Jose Blackorby

Abstract

Little research has examined the popular belief that individuals with an autism spectrum disorder (ASD) are more likely than the general population to gravitate toward science, technology, engineering, and mathematics (STEM) fields. This study analyzed data from the National Longitudinal Transition Study-2, a nationally representative sample of students with an ASD in special education. Findings suggest that students with an ASD had the highest STEM participation rates although their college enrollment rate was the third lowest among 11 disability categories and students in the general population. Disproportionate postsecondary enrollment and STEM participation by gender, family income, and mental functioning skills were found for young adults with an ASD. Educational policy implications are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2013 Naar de uitgave