Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2013 | Original Paper | Uitgave 7/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2013

Recognition of Emotions in Autism: A Formal Meta-Analysis

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2013
Auteurs:
Mirko Uljarevic, Antonia Hamilton
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-012-1695-5) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Determining the integrity of emotion recognition in autistic spectrum disorder is important to our theoretical understanding of autism and to teaching social skills. Previous studies have reported both positive and negative results. Here, we take a formal meta-analytic approach, bringing together data from 48 papers testing over 980 participants with autism. Results show there is an emotion recognition difficulty in autism, with a mean effect size of 0.80 which reduces to 0.41 when a correction for publication bias is applied. Recognition of happiness was only marginally impaired in autism, but recognition of fear was marginally worse than recognition of happiness. This meta-analysis provides an opportunity to survey the state of emotion recognition research in autism and to outline potential future directions.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (PDF 101 kb)
10803_2012_1695_MOESM1_ESM.pdf
Supplementary material 2 (PDF 70 kb)
10803_2012_1695_MOESM2_ESM.pdf
Supplementary material 3 (PDF 10 kb)
10803_2012_1695_MOESM3_ESM.pdf
Supplementary material 4 (PDF 62 kb)
10803_2012_1695_MOESM4_ESM.pdf
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2013 Naar de uitgave