Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2013 | Brief Report | Uitgave 7/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2013

Brief Report: Predictors of Outcomes in the Early Start Denver Model Delivered in a Group Setting

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2013
Auteurs:
Giacomo Vivanti, Cheryl Dissanayake, Cynthia Zierhut, Sally J. Rogers, Victorian ASELCC Team
Belangrijke opmerkingen
The Victorian ASELCC Team in alphabetical order: K. Capes, E. Duncan, J. Feary, D. Pell, J. Reynolds, S. Upson.

Abstract

There is a paucity of studies that have looked at factors associated with responsiveness to interventions in preschoolers with autism spectrum disorder (ASD). We investigated learning profiles associated with response to the Early Start Denver Model delivered in a group setting. Our preliminary results from 21 preschool children with an ASD aged 2- to 5-years suggest that the children with more advanced skills in functional use of objects, goal understanding and imitation made the best developmental gains after 1 year of treatment. Cognitive abilities, social attention, intensity of the treatment and chronological age were not associated with treatment gains.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2013 Naar de uitgave