Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2013 | Original Paper | Uitgave 7/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2013

Orienting in Response to Gaze and the Social Use of Gaze among Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2013
Auteurs:
Adrienne Rombough, Grace Iarocci

Abstract

Potential relations between gaze cueing, social use of gaze, and ability to follow line of sight were examined in children with autism and typically developing peers. Children with autism (mean age = 10 years) demonstrated intact gaze cueing. However, they preferred to follow arrows instead of eyes to infer mental state, and showed decreased accuracy in following line of sight when several visual distracters were present. Performance across tasks was not correlated for either group. Findings suggest that children with autism are less inclined to prioritize and select eyes, particularly in visually-rich environments. Gaze-following deficits may lie at the level of selective attention, rather than cueing—a possibility that can be explored with more complex and ecologically valid tasks.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2013 Naar de uitgave