Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2014 | Original Paper | Uitgave 9/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2014

Relationships Between Feeding Problems, Behavioral Characteristics and Nutritional Quality in Children with ASD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2014
Auteurs:
Cynthia R. Johnson, Kylan Turner, Patricia A. Stewart, Brianne Schmidt, Amy Shui, Eric Macklin, Anne Reynolds, Jill James, Susan L. Johnson, Patty Manning Courtney, Susan L. Hyman

Abstract

Many children with autism spectrum disorders (ASD) have co-occurring feeding problems. However, there is limited knowledge about how these feeding habits are related to other behavioral characteristics ubiqitious in ASD. In a relatively large sample of 256 children with ASD, ages 2–11, we examined the relationships between feeding and mealtime behaviors and social, communication, and cognitive levels as well repetitive and ritualistic behaviors, sensory behaviors, and externalizing and internalizing behaviors. Finally, we examined whether feeding habits were predictive of nutritional adequacy. In this sample, we found strong associations between parent reported feeding habits and (1) repetitive and ritualistic behaviors, (2) sensory features, and (3) externalizing and internalizing behavior. There was a lack of association between feeding behaviors and the social and communication deficits of ASD and cognitive levels. Increases in the degree of problematic feeding behaviors predicted decrements in nutritional adequacy.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2014 Naar de uitgave