Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2014 | Original Paper | Uitgave 9/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2014

Interview Skills for Adults with Autism Spectrum Disorder: A Pilot Randomized Controlled Trial

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2014
Auteurs:
Lindee Morgan, Allison Leatzow, Sarah Clark, Michael Siller

Abstract

The purpose of this pilot study was to evaluate the efficacy of the interview skills curriculum (ISC), a manualized 12-week group-delivered intervention for young adults with autism spectrum disorder (ASD). This intervention aims to increase social–pragmatic skills essential to a successful job interview. Twenty-eight adults (18–36 years) were randomly assigned to one of two groups: ISC or waitlist control. Results revealed that the experimental group showed larger gains in social–pragmatic skills observed during a mock job interview than the control group. Treatment effects on distal outcomes, including social adaptive behaviors and depressive symptoms were not significant, although the respective effect sizes were medium/large. Results indicate that a brief, low-intensity treatment can improve the job-interview performance of young adults with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2014 Naar de uitgave