Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2013 | Uitgave 2/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2013

Recreational Participation of Children with High Functioning Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2013
Auteurs:
Marie-Christine Potvin, Laurie Snider, Patricia Prelock, Eva Kehayia, Sharon Wood-Dauphinee
Belangrijke opmerkingen
This paper was based on the first author’s doctoral dissertation. Her doctoral studies were funded in part by the Organization for Autism Research, the American Occupational Therapy Foundation and the Judith Kornbluth Gelfand Pediatric Fellowship.

Abstract

The recreation of children with High Functioning Autism (HFA) is not well understood. The objective of this cross-sectional study was to compare the recreational engagement of children with HFA and their typically developing peers. Children with HFA (n = 30) and peers (n = 31) were similar on key characteristics that may impact recreation except those related to the HFA attributes. Children with HFA differed from peers in terms of diversity (p = .002), social aspects (p = .006) and locations (p < .001) of recreation. The two groups were not statistically different in personal intensity (p = .684), enjoyment (p = .239) or preferences (p = .788) of recreation. A recreational profile was developed to benefit parents and clinicians in supporting the recreation of these children.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2013 Naar de uitgave