Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2013 | Original Paper | Uitgave 2/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2013

Comparing Spoken Language Treatments for Minimally Verbal Preschoolers with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2013
Auteurs:
Rhea Paul, Daniel Campbell, Kimberly Gilbert, Ioanna Tsiouri

Abstract

Preschoolers with severe autism and minimal speech were assigned either a discrete trial or a naturalistic language treatment, and parents of all participants also received parent responsiveness training. After 12 weeks, both groups showed comparable improvement in number of spoken words produced, on average. Approximately half the children in each group achieved benchmarks for the first stage of functional spoken language development, as defined by Tager-Flusberg et al. (J Speech Lang Hear Res, 52: 643–652, 2009). Analyses of moderators of treatment suggest that joint attention moderates response to both treatments, and children with better receptive language pre-treatment do better with the naturalistic method, while those with lower receptive language show better response to the discrete trial treatment. The implications of these findings are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2013 Naar de uitgave