Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2013 | Original Paper | Uitgave 2/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2013

The Role of Parenting Stress in Discrepancies Between Parent and Teacher Ratings of Behavior Problems in Young Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2013
Auteurs:
Phil Reed, Lisa A. Osborne

Abstract

The study assessed whether teacher and parent ratings of child behavior problems were similar for children with autism spectrum disorders. Two informants rated child behaviors in the same home environment, and the degree to which parenting stress impacted the similarity of the ratings was assessed. Overall behavior problem ratings did not differ between groups, but there was poor correspondence between the ratings for individual children, stress did not impact markedly on the discrepancies. Parent–teacher discrepancies in behavior ratings cannot be attributed entirely to differences in the assessment–environment, and there was little evidence of widespread impacts of parenting stress on these discrepant ratings. It was suggested that attention is needed in terms of the teacher characteristics when explaining such results.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2013 Naar de uitgave