Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2015 | Original Paper | Uitgave 7/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2015

Randomized Controlled Trial of Mind Reading and In Vivo Rehearsal for High-Functioning Children with ASD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2015
Auteurs:
Marcus L. Thomeer, Rachael A. Smith, Christopher Lopata, Martin A. Volker, Alanna M. Lipinski, Jonathan D. Rodgers, Christin A. McDonald, Gloria K. Lee
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-015-2374-0) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

This randomized controlled trial evaluated the efficacy of a computer software (i.e., Mind Reading) and in vivo rehearsal treatment on the emotion decoding and encoding skills, autism symptoms, and social skills of 43 children, ages 7–12 years with high-functioning autism spectrum disorder (HFASD). Children in treatment (n = 22) received the manualized protocol over 12 weeks. Primary analyses indicated significantly better posttest performance for the treatment group (compared to controls) on 3 of the 4 measures of emotion decoding and encoding and these were maintained at 5-week follow-up. Analyses of secondary measures favored the treatment group for 1 of the 2 measures; specifically, ASD symptoms were significantly lower at posttest and follow-up.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2015 Naar de uitgave