Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2015 | Original Paper | Uitgave 7/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2015

The Use of Sign Language Pronouns by Native-Signing Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2015
Auteurs:
Aaron Shield, Richard P. Meier, Helen Tager-Flusberg

Abstract

We report the first study on pronoun use by an under-studied research population, children with autism spectrum disorder (ASD) exposed to American Sign Language from birth by their deaf parents. Personal pronouns cause difficulties for hearing children with ASD, who sometimes reverse or avoid them. Unlike speech pronouns, sign pronouns are indexical points to self and other. Despite this transparency, we find evidence from an elicitation task and parental report that signing children with ASD avoid sign pronouns in favor of names. An analysis of spontaneous usage showed that all children demonstrated the ability to point, but only children with better-developed sign language produced pronouns. Differences in language abilities and self-representation may explain these phenomena in sign and speech.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2015 Naar de uitgave