Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2015 | Original Paper | Uitgave 7/2015 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2015

Autism Diagnostic Interview-Revised (ADI-R) Algorithms for Toddlers and Young Preschoolers: Application in a Non-US Sample of 1,104 Children

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2015
Auteurs:
Annelies de Bildt, Sjoerd Sytema, Eric Zander, Sven Bölte, Harald Sturm, Nurit Yirmiya, Maya Yaari, Tony Charman, Erica Salomone, Ann LeCouteur, Jonathan Green, Ricardo Canal Bedia, Patricia García Primo, Emma van Daalen, Maretha V. de Jonge, Emilía Guðmundsdóttir, Sigurrós Jóhannsdóttir, Marija Raleva, Meri Boskovska, Bernadette Rogé, Sophie Baduel, Irma Moilanen, Anneli Yliherva, Jan Buitelaar, Iris J. Oosterling

Abstract

The current study aimed to investigate the Autism Diagnostic Interview-Revised (ADI-R) algorithms for toddlers and young preschoolers (Kim and Lord, J Autism Dev Disord 42(1):82–93, 2012) in a non-US sample from ten sites in nine countries (n = 1,104). The construct validity indicated a good fit of the algorithms. The diagnostic validity was lower, with satisfactorily high specificities but moderate sensitivities. Young children with clinical ASD and lower language ability were largely in the mild-to-moderate or moderate-to-severe concern ranges of the ADI-R, nearly half of the older and phrase speech ASD-group fell into the little-to-no concern range. Although broadly the findings support the toddler algorithms, further work is required to understand why they might have different properties in different samples to further inform research and clinical use.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2015 Naar de uitgave