Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

17-07-2018 | Original Paper | Uitgave 12/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2018

Psychometric Evaluation of the Short Sensory Profile in Youth with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2018
Auteurs:
Zachary J. Williams, Michelle D. Failla, Katherine O. Gotham, Tiffany G. Woynaroski, Carissa Cascio
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-018-3678-7) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

The Short Sensory Profile (SSP) is one of the most commonly used measures of sensory features in children with autism spectrum disorder (ASD), but psychometric studies in this population are limited. Using confirmatory factor analysis, we evaluated the structural validity of the SSP subscales in ASD children. Confirmatory factor models exhibited poor fit, and a follow-up exploratory factor analysis suggested a 9-factor structure that only replicated three of the seven original subscales. Secondary analyses suggest that while reliable, the SSP total score is substantially biased by individual differences on dimensions other than the general factor. Overall, our findings discourage the use of the SSP total score and most subscale scores in children with ASD. Implications for future research are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2018 Naar de uitgave