Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

07-07-2018 | Original Paper | Uitgave 12/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2018

Expanding the Capacity of Primary Care to Treat Co-morbidities in Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2018
Auteurs:
Jeanne Van Cleave, Chloe Holifield, Ann M. Neumeyer, James M. Perrin, Erin Powers, Linda Van, Karen A. Kuhlthau
Belangrijke opmerkingen
These findings were presented at the Pediatric Academic Societies Meeting in May 2015.

Abstract

We examined barriers and facilitators to expanding primary care’s capacity to manage conditions associated with autism spectrum disorder (ASD). We conducted semi-structured interviews with specialists, primary care providers (PCPs), primary care staff, and parents of children with ASD, discussing health/behavior problems encountered, co-management, and patient/family experience. Participants endorsed primary care as the right place for ASD-associated conditions. Specialists advising PCPs, in lieu of referrals, efficiently uses their expertise. PCPs’ ability to manage ASD-associated conditions hinged on how behavioral aspects of ASD affected care delivery. Practices lacked ASD-specific policies but made individual-level accommodations and broader improvements benefitting children with ASD. Enhancing access to specialty expertise, particularly around ASD-associated behaviors, and building on current quality improvements appear important to expanding primary care.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2018 Naar de uitgave