Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

15-07-2016 | Original Paper | Uitgave 10/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2016

Promoting Expressive Language in Young Children with or At-Risk for Autism Spectrum Disorder in a Preschool Classroom

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2016
Auteurs:
Justin D. Lane, Collin Shepley, Rebecca Lieberman-Betz
Belangrijke opmerkingen
An erratum to this article can be found at http://​dx.​doi.​org/​10.​1007/​s10803-016-2917-z.

Abstract

Young children with autism spectrum disorder (ASD) often demonstrate delays in expressive communication, impacting their ability to independently function in typical environments. Individuals with ASD who develop expressive language during early childhood experience better outcomes later in life; therefore, examination of naturalistic language interventions (NLIs) remain an important area of investigation. The current study used a multiple probe design across participants to examine the effects of a classroom-based NLI on various expressive language targets in three preschool-aged children demonstrating characteristics of ASD. Findings suggest the intervention had positive and maintained effects on trial-based use of language targets, as well as concomitant changes in commenting, requesting, and phrase complexity. Implications regarding implementation of NLIs within typical classroom play activities are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2016 Naar de uitgave