Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

30-04-2019 | Original Paper | Uitgave 8/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2019

Preparing Children with Autism for Transition to Mainstream School and Perspectives on Supporting Positive School Experiences

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2019
Auteurs:
Tegan J. Larcombe, Annette V. Joosten, Reinie Cordier, Sharmila Vaz
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

School readiness is important to a positive start and success in school but children with Autism Spectrum Disorder (ASD) are at risk of not being school-ready. This study aimed to explore parent and therapist perspectives on school readiness skills of children with ASD and factors impacting on a positive mainstream school experience. A mixed methods design was used. Key findings were that school readiness depends on child and school factors, with social skills the most important child factor. The child’s experience was largely reliant on teacher and education assistant attitudes and highlighted a need for further training and support. This study identified areas of focus for early intervention as well as school-aged intervention and the need for collaborative practice.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2019 Naar de uitgave