Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

02-05-2019 | Original Paper | Uitgave 8/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2019

Perceived Barriers and Existing Challenges in Participation of Children with Autism Spectrum Disorders: “He Did Not Understand and No One Else Seemed to Understand Him”

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2019
Auteurs:
Parisa Ghanouni, Tal Jarus, Jill G. Zwicker, Joseph Lucyshyn, Stephanie Chauhan, Chelsea Moir
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Social participation is one of the most important predictors of the children’s physical and mental health. Although it is evidenced that children with autism spectrum disorder (ASD) have restricted social participation, it is unclear which factors play a significant role. This research aimed to uncover perceived barriers of social participation by involving 26 stakeholders including parents of children with ASD, youth with ASD, and clinicians working with individuals with ASD in focus groups and interviews. Using thematic analysis yielded three themes including (a) difficulty understanding social situations; (b) maladaptive behaviours; and (c) conflicting priorities and restricted nature of training. This project was the first study to involve key stakeholders to highlight barriers of social participation among individuals with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2019 Naar de uitgave