Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

27-04-2019 | OriginalPaper | Uitgave 8/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2019

Interventions for Repetitive Behavior in Young Children with Autism: A Survey of Behavioral Practices

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2019
Auteurs:
Tracy J. Raulston, Sarah G. Hansen, Wendy Machalicek, Laura Lee McIntyre, Amarie Carnett
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Children with autism spectrum disorder (ASD) display social-communication deficits and present with rigid and repetitive patterns of behavior and/or interests (RRBIs). Compared to interventions for social-communication skills, less attention has been given to RRBIs, especially with regard to interventions for young children. We surveyed 128 behavior analysts who implemented interventions for young children with ASD on their use of 16 practices and one assessment for the treatment of RRBIs. The majority of our sample perceived the practices to be effective in producing sustainable behavior change. Behavior analysts generally responded in the same way to items about reinforcement-based practices, punishment-based practices, and a group of commonly packaged antecedent and consequence-based package components. Implications and future directions are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2019 Naar de uitgave