Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

03-05-2019 | OriginalPaper | Uitgave 8/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2019

“I’m Destined to Ace This”: Work Experience Placement During High School for Individuals with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2019
Auteurs:
Elinda Ai Lim Lee, Melissa H. Black, Tele Tan, Torbjorn Falkmer, Sonya Girdler
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

As postsecondary outcomes of adolescents with Autism Spectrum Disorder (ASD) are poor, there is a need for programs that aim to improve employment and education outcomes. This study employed a grounded theory approach to explore the key factors contributing to successful work placement experience and the perceived benefits of these placements from the perspective of adolescents with ASD (n = 5), their parents (n = 6) and employers (n = 6). Key factors contributing to success include preparing for the workplace, harnessing strengths and interests and developing work related skills, while the benefits include insight into the workplace, recognising and realising potential, working as a team and the pathway ahead. The findings articulate a framework which could underpin future transition interventions for adolescents with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2019 Naar de uitgave