Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

25-05-2017 | Original Paper | Uitgave 8/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2017

Predictors of Parent–Teacher Agreement in Youth with Autism Spectrum Disorder and Their Typically Developing Siblings

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2017
Auteurs:
Elizabeth A. Stratis, Luc Lecavalier

Abstract

This study evaluated the magnitude of informant agreement and predictors of agreement on behavior and emotional problems and autism symptoms in 403 children with autism and their typically developing siblings. Parent-teacher agreement was investigated on the Child Behavior Checklist (CBCL) and Social Responsiveness Scale (SRS). Agreement between parents and teachers fell in the low to moderate range. Multiple demographic and clinical variables were considered as predictors, and only some measures of parent broad autism traits were associated with informant agreement. Parent report on the SRS was a positive predictor of agreement, while teacher report was a negative predictor. Parent report on the CBCL emerged as a positive predictor of agreement, while teacher report emerged as a negative predictor.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2017 Naar de uitgave