Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

31-05-2017 | Original Paper | Uitgave 8/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2017

Examining the Efficacy of Peer Network Interventions on the Social Interactions of High School Students with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2017
Auteurs:
Melissa A. Sreckovic, Kara Hume, Harriet Able

Abstract

Developing positive peer relationships is important. Unfortunately, due to challenges in social communication and increased complexity of peer groups during adolescence, many secondary students with autism spectrum disorder (ASD) engage in limited positive social interactions with peers. This study examined the effects of a peer network intervention implemented with three high school students with ASD. A multiple-baseline across participants design was used to evaluate the intervention on initiations and responses to and from students with ASD. The impact on frequency of victimization of students with ASD was also explored. Results indicate peer networks are effective at increasing social interactions of secondary students with ASD and provide preliminary support for the use of peer networks to reduce rates of bullying victimization.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2017Naar de uitgave