Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

14-02-2019 | Uitgave 1/2019

Clinical Child and Family Psychology Review 1/2019

Is the Concept of Self-Regulation Useful for Supporting Effective Implementation in Community Settings?

Tijdschrift:
Clinical Child and Family Psychology Review > Uitgave 1/2019
Auteurs:
Rebecca H. Roppolo, Jenna McWilliam, William A. Aldridge II, Robin H. Jenkins, Renee I. Boothroyd, LaTanya R. Moore
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

The literature and utility of self-regulation extends beyond individuals; a critical factor for successful and sustainable implementation of evidence-based programs in a community setting may be the capacity of teams to self-regulate implementation processes. The conceptual foundation of this proposal is explored and definitions of the five dimensions of self-regulation for implementation processes are provided. Practice examples illustrate how the provision of external implementation support to build self-regulatory capacity among implementation teams adopting and scaling-up EBPs in the local community setting has shaped and refined the proposed definitions to better reflect the work on-the-ground. The role of external implementation support providers in developing implementation team self-regulation is explored and practice strategies to promote self-regulation are provided. Implications and directions for future research are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2019

Clinical Child and Family Psychology Review 1/2019 Naar de uitgave