Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

04-02-2019 | Uitgave 1/2019

Clinical Child and Family Psychology Review 1/2019

Promoting Self-Regulation in Young Children: The Role of Parenting Interventions

Tijdschrift:
Clinical Child and Family Psychology Review > Uitgave 1/2019
Auteurs:
Alina Morawska, Cassandra K. Dittman, Julie C. Rusby
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Self-regulation is a foundational skill in childhood and underpins various positive and negative outcomes throughout childhood, adolescence and into adulthood. Parents and the way they parent their children play a key role in the development of young children’s self-regulatory capacity. However, there is limited evidence for the effectiveness of parenting interventions on child self-regulatory outcomes. This paper provides an overview of the role of parenting in the development of child self-regulation and a summary of the evidence base for parenting interventions to promote self-regulation in children under age eight, focusing on infancy, the toddler/preschooler period, and early school-age. We conclude by examining the gaps in this field of research and providing directions for future research.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2019

Clinical Child and Family Psychology Review 1/2019 Naar de uitgave