Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

04-02-2019 | Uitgave 1/2019

Clinical Child and Family Psychology Review 1/2019

Promoting Self-Regulation in Young Children: The Role of Parenting Interventions

Tijdschrift:
Clinical Child and Family Psychology Review > Uitgave 1/2019
Auteurs:
Alina Morawska, Cassandra K. Dittman, Julie C. Rusby
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Self-regulation is a foundational skill in childhood and underpins various positive and negative outcomes throughout childhood, adolescence and into adulthood. Parents and the way they parent their children play a key role in the development of young children’s self-regulatory capacity. However, there is limited evidence for the effectiveness of parenting interventions on child self-regulatory outcomes. This paper provides an overview of the role of parenting in the development of child self-regulation and a summary of the evidence base for parenting interventions to promote self-regulation in children under age eight, focusing on infancy, the toddler/preschooler period, and early school-age. We conclude by examining the gaps in this field of research and providing directions for future research.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2019

Clinical Child and Family Psychology Review 1/2019 Naar de uitgave