Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

18-02-2019 | Uitgave 1/2019

Clinical Child and Family Psychology Review 1/2019

Measuring Young Children’s Executive Function and Self-Regulation in Classrooms and Other Real-World Settings

Tijdschrift:
Clinical Child and Family Psychology Review > Uitgave 1/2019
Auteur:
Dana Charles McCoy
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

A number of different approaches are currently used for assessing young children’s executive function (EF) and self-regulation (SR) skills. Nevertheless, guidance for stakeholders aiming to assess EF and SR in real-world settings (e.g., preschool classrooms) is currently lacking. In the present article, I review the properties, strengths, and weaknesses of three common approaches to EF and SR measurement: direct assessments, adult reports, and observational tools. Building on this general review, I next highlight several considerations specific to EF and SR measurement of young children in everyday contexts. In particular, I consider the ecological validity, interpretability, and scalability of each approach to EF and SR measurement, concluding with future directions for research.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2019

Clinical Child and Family Psychology Review 1/2019 Naar de uitgave