TODO: Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:

06-06-2015 | Original Paper

Is Grammar Spared in Autism Spectrum Disorder? Data from Judgments of Verb Argument Structure Overgeneralization Errors

Auteurs: Ben Ambridge, Colin Bannard, Georgina H. Jackson

Gepubliceerd in: Journal of Autism and Developmental Disorders | Uitgave 10/2015

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

Children with Autism Spectrum Disorder (ASD) aged 11–13 (N = 16) and an IQ-matched typically developing (TD) group aged 7–12 (N = 16) completed a graded grammaticality judgment task, as well as a standardized test of cognitive function. In a departure from previous studies, the judgment task involved verb argument structure overgeneralization errors (e.g., *Lisa fell the cup off the shelf) of the type sometimes observed amongst typically developing children, as well as grammatical control sentences with the same verbs (e.g., The cup fell off the shelf). The ASD group showed a smaller dispreference for ungrammatical sentences (relative to the control sentences) than did the TD group. These findings are indicative of a subtle grammatical impairment in even relatively high-functioning children with ASD.
Bijlagen
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Voetnoten
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Literatuur
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Metagegevens
Titel
Is Grammar Spared in Autism Spectrum Disorder? Data from Judgments of Verb Argument Structure Overgeneralization Errors
Auteurs
Ben Ambridge
Colin Bannard
Georgina H. Jackson
Publicatiedatum
06-06-2015
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Autism and Developmental Disorders / Uitgave 10/2015
Print ISSN: 0162-3257
Elektronisch ISSN: 1573-3432
DOI
https://doi.org/10.1007/s10803-015-2487-5