Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

06-06-2015 | Original Paper | Uitgave 10/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2015

Is Grammar Spared in Autism Spectrum Disorder? Data from Judgments of Verb Argument Structure Overgeneralization Errors

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2015
Auteurs:
Ben Ambridge, Colin Bannard, Georgina H. Jackson

Abstract

Children with Autism Spectrum Disorder (ASD) aged 11–13 (N = 16) and an IQ-matched typically developing (TD) group aged 7–12 (N = 16) completed a graded grammaticality judgment task, as well as a standardized test of cognitive function. In a departure from previous studies, the judgment task involved verb argument structure overgeneralization errors (e.g., *Lisa fell the cup off the shelf) of the type sometimes observed amongst typically developing children, as well as grammatical control sentences with the same verbs (e.g., The cup fell off the shelf). The ASD group showed a smaller dispreference for ungrammatical sentences (relative to the control sentences) than did the TD group. These findings are indicative of a subtle grammatical impairment in even relatively high-functioning children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2015 Naar de uitgave